
Mediahuizen worden niet meer in brand gestoken maar omgekocht, UZI en YP verruilt voor dollars
| surinamevandaag | Door: Redactie
(Door Hikmat Mahawat Khan) – Suriname is terug in de tijd. In de jaren 80 zijn de mediahuizen lek geschoten, in brand gestoken en met UZI’s geïntimideerd. De NDP wilde alleen “sprookjes en proza” lezen en horen. Wie dat niet deed en hen niet wilde ophemelen moest in de bak, in het fort het leven laten of zijn bezittingen in rook zien opgaan. De wil van NDP staat boven de wet.
Fast forward in 2026, 40 jaren later, is het virus nog steeds niet uitgeroeid. Zij zijn terug. Het is de nieuwe variant van de Surinaamse covid. De NDP gebruikt nu geen UZI maar de green buck om mediahuizen om te kopen. In een omgeving van armoede is de Surinamer zo hopeloos dat zij voor een bord tjauwmin al hun principes verkopen. Zo ook een heleboel van die microfoon houders die zich journalist noemen.
Zelf kunnen ze niks, zelf
De Surinaamse media denken “waarom moeilijk doen als makkelijk ook kan”. De Surinamer in het algemeen is liever lui dan moe en de hongerige Surinamer die zijn hele leven in armoede leeft bezwijkt snel voor een bord tjauwmin.
Gebrek aan intelligentie of een overdaad aan valsheid
Dit is gevaarlijk voor de ontwikkeling van het land. Heel het land zoekt steeds “integere leiders”. Waar ga je die vinden want de hele vijver waaruit je die leider zou moeten halen is verziekt en corrupt. De media zijn corrupt, het maatschappelijk middenveld is
In elk land is de media de wakkere geest, de partij die tenminste de spelden prikken uitdeelt, de partij die zorgt dat de corrupte beleidsmakers voorzichtig zijn maar niet in Suriname. Niet in de Suriname van de NDP want die heeft goed begrepen hoe je de boel naar de hand moet zetten en dat is de media tijdig neutraliseren. De NDP dacht dan ook de types van buitenaf ook te “neutraliseren”. Dat is deze week ook gebeurd. GFC Nieuws voegde zich in de rij van Starnieuws, SRHerald om mijn artikelen te weren.
Opvallend genoeg is dit ook Ashwin Ramcharan overkomen en ook Chinta Ramdhan. Toevallig? Nee, niet toevallig. Ook niet toevallig
Buikpijn bij de NDP
De NDP krijgt continue “buikpijn” van post of artikelen van mij en klagen steen en been over social media berichten, en dat terwijl ik nog maar net 3 maanden “oud” ben op facebook. Ramcharan heeft niet eens facebook. Dus sot social media van de Nickerie boys?
Ik schrijf sinds 2022. Ik ben begonnen dat te doen nadat een paar media boeren (ik noem ze geen journalisten want zij hebben niks van een journalist) niet bereid waren kritisch de regering van Santokhi te bespreken ondanks de vele blunders van die regering. 2022, 2023, 2024 waren mijn artikelen top, de hemel in geprezen door deze zelfde
Een voor een haakten de media af. De NDP dacht de buit binnen te hebben met hun actie. Zij konden doen wat zij wilden.
Maar aangezien ik van Nickerie ben en uit een agrarische familie kom heb ik veel ervaring met waterpompen en ik zal die paarse tranen stortvloed snel leegpompen.
NDP wil niet geconfronteerd worden
NDP intimideert de media en social media. Zij doen het nu iets sluwer dan Santokhi dat deed want NDP heeft slechte ervaringen met de “backlash” vanuit het buitenland op hun gedrag in de jaren 80. Maar
Gevaarlijke ontwikkeling
De intimidatie vanuit de paarse kringen is ongezond. Dit is een gevaarlijke ontwikkeling voor Suriname. Ruim 10 maanden lang hebben de tjauwmin vreters alles goed gepraat. De NDPers en de tjauwmin vreters hebben “buikpijn” van mijn artikelen maar zij hebben geen buikpijn van een schuldtoename van USD 1 miljard!! in 9 maanden? Zij hebben geen buikpijn van USD 543 miljoen (ja je leest
Hebben de tjauwmin vretende media deze dingen niet in de gaten, daar hebben zij dan geen buikpijn van? Wel buikpijn van de man die de vinger op die zere plekken legt en de boel ontbloot. De Surinamers met lange tenen die het niet fijn vinden dat zij met naam en toenaam besproken worden hebben het gore lef om moeilijk
Dit zijn de Surinamers die mij de maat willen nemen. De Surinamers die het goed vinden en accepteren dat er een regeringspartij is en een President is die een veroordeelde moordenaar voor 15 moorden tot erevoorzitter maakt. Het verbaast mij daarom niks dat deze Surinamers klagen bij de tjauwmin vretende media, deze mensen en de tjauwmin vretende media hebben geen gram fatsoen en geen zelfreflectie. Boos worden op de bakra als die zegt dat Suriname een failed state is. Boos
Helaas, Suriname is een failed state. Economisch zwak maar morel failliet.
Hikmat Mahawat KhanFB Page: Drumbeat H M Khan
| surinamevandaag | Door: Redactie



































