
Laptops voor Kinderhuis Gaytrie in Nickerie
| SNC | Door: Redactie
26 juni 2020 - Kinderhuis Gaytrie in Nickerie heeft gisteren twee laptops ontvangen als donatie. De directrice van het kinderhuis, Mw. Pahladsingh, heeft deze met dank in ontvangst genomen.
Kinderhuis Gaytrie werd ruim 35 jaar geleden opgericht door wijlen de heer en mevrouw Sewgobind. Velen hebben tot nu toe meegewerkt om dit tehuis de huidige vorm en gestalte te geven en om de uit huis geplaatste kinderen een menswaardig opvang te bieden. Op dit ogenblik zijn er 22 mooie kinderen hier gehuisvest. Ieder met een eigen karakter en de wil om een mooie inhoud te geven aan hun nieuw leven.
Deze donatie is gedaan door dhr. Widjai Kamta uit Nederland en is overhandigd door dhr. Chander Mahabier. Mahabier is elk jaar tijdelijk werkzaam als chirurg in het Mungra Medisch Centrum (MMC) in Nickerie. Mahabier en Kamta kennen elkaar uit Nederland en slaan graag een balletje samen op de golfbaan.
Kamta had de wens om
Het gebruik van digitale devices, zoals laptop, iPad en smartphones, zijn voor deze kinderen niet van zelfsprekend. Deze apparaten zijn gewoon weg te duur en daardoor niet beschikbaar. Dit leidt tot een achterstand in de broodnodige digitale vaardigheden. Digitale vaardigheden vergroten tenslotte de kans op de arbeidsmarkt. Hopelijk kunnen deze twee laptops ook een bijdrage leveren om hun leven in het tehuis enigszins aangenaam te maken. Aldus dhr. Mahabier.
Bent u





| SNC | Door: Redactie




































