
Natio-doelman Vaessen blijft bij Groningen
| suriname herald | Door: Redactie
Het hing al een poos in de lucht, maar ondanks buitenlandse interesse blijft Etienne Vaessen bij FC Groningen. De dertigjarige doelman van de nationale selectie van Suriname maakte dat dinsdag bekend.
“Ik ben blij om bij deze mooie club te blijven. Ik kijk heel erg uit naar het nieuwe seizoen en om weer samen mooie momenten te beleven”, aldus Vaessen tegenover Trots van het Noorden.
Begin deze maand bereikten Vaessen en FC Groningen al overeenstemming over het openbreken van zijn contract. De doelman stond in de belangstelling van clubs uit het buitenland, maar besloot toch in Groningen te blijven. “Als voetballer denk je altijd wel: moet ik nu wachten of niet?”, aldus Vaessen.
Knoop doorhakken “Als ik had gewacht, was er misschien nog iets na het WK gekomen, maar ik wilde eigenlijk meteen zekerheid hebben en de knoop doorhakken. Ook omdat mijn familie en ik het hier naar ons
Vaessen stond onder meer in de belangstelling van Feyenoord, Royal Antwerp en Wrexham, dat in de Engelse competitie uitkomt. De Surinaams international tekent bij Groningen tot medio 2029, een verlenging van twee seizoenen.
Vaessen komt sinds 2024 uit voor de ploeg van coach Dick Lukkien. De in Breda geboren doelman is een vaste waarde bij FC Groningen. Afgelopen seizoen kwam hij tot 31 wedstrijden voor de club. Daarin moest hij 41 keer vissen en hield hij negen keer de nul.
Met Natio liep hij in november vorig jaar nog nét het WK mis door de beslissende wedstrijd te verliezen. Ook in de play-off van maart dit jaar moest Suriname zijn meerdere erkennen in Bolivia, waardoor de WK-droom van Vaessen uiteenspatte.
Natio mag het op weg naar het WK 2030 opnieuw proberen. Of Vaessen, die inmiddels 30 jaar is,
| suriname herald | Door: Redactie



































